Saturday 27 October 2012

100% beef burger...home made

Right, lepas citer pasal BF I melompat sekejap ke bahagian resepi. Haha...selingan je. This time around I teringin nak makan burger. So, my husband made a delicious burger for me, instead of buying it. Sementara dia buat the burger, my lil princess and I sempat la snap some pitchas.
1) You will nee minced beef, just like in the picture.
2) Then campur kat minced beef + diced bwg merah+diced bwg putih + lada hitam +garam (secukup rasa) + telur.
3) After that gaul sampai sebati.
4) Now, ambik sebahagian 100g-200g utk dibuat buat patty.
5)  Haaa...yes, buat mcm kat atas ni before bakar atas pan.
6) Kay, bakar sampai masak, medium ke welldone ke...asal jgn hangus okay sudah tu...
7) Yay! Burger is ready...Bismillah...








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...