Thursday 15 November 2012

Pillows...yawn~




Wow, it has been quite sometime since I blogged. Well today, I wanna talk about pillows...Yeah, my husband did complained that I bought so many pillows. I can't help it, cause each and every pillow that I bought has its own function.Let's start...













Image credit : Google (soulain.blogspot.com)
Okay, start with tilam la dulu. Ni la tilam yang I bought for my daughter for her nursery. Reason being, tilam ni breathable, sejuk dan selesa. Lagipun ia boleh mengelakkan baby daripada lemas especially kalau tdo meniarap.
Brand tilam latex untuk kat rumah pulak dari Baby Love. Mmg selesa dan sangat puas hati.



 









Image credit : Google (lelong.com.my)
Yang ni pulak, bantal kepala. Same brand, Bumble Bee, latex range. Reason dia sama mcm di atas. This one I bought two, satu for at home, another one for nursery. Hehe, orang kat nursery pernah cakap, bantal and tilam lil princess tak empuk eh..I senyum je, dalam hati biar tak empuk, asal selesa and tak lemas...kekekeke.













 Image credit: Google (greenbebeworld.com)
Yang mcm magnet kat sebelah ni adalah bantal for breastfeeding. Tapi lama kelamaan, bantal ni jadi mcm tempat duduk baby la pulak...hehe.







Image credit : Google  (babyloveasia.com)
Bantal ni known as pacifying pillow. Dalam dia mcm ada biji-biji kacang. Bantal ni sangat berguna as for my lil princess selalu tido tangan terangkat. Mcm terkejut-terkejut, so bila letak bantal ni atas badan dia, kes settle. Lil princess tdo lena.













 Image credit : Google (kasihkusayangku.com)
 This bantal sama macam pacifying pillow Baby Love. Cuma beza
 bantal ni lebih panjang. So sesuai for baby yang dah besar sikit, boleh
 buat mcm2 on this bantal. Buat bantal peluk pun bulih bah! Brand di Cheeky Bon Bon.






        






 Image credit : Google (littlewhiz.com)
Yang ini pulak stroller pad. Tapi bantal yang kat tepi tu i bukak, jadikan bantal busuk lil princess. Tinggal bantal kepala je utk stroller. Skrg lil princess dah besar sikit, alas ni digunakan bila dia tido dalam stroller je. Or else, alas ni letak dalam keta, so dia boleh bergolek dalam keta atas alas ni.
                                                          

Well, looks like thats it. There, I dh mentioned all the reasons why I have to buy so many bantals. I'm very sure most mother will agree with me. Silap-silap ada lagi jenis bantal yang I tak beli lagi...hehe...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...