Thursday 1 August 2013

Pengalaman berniaga ;)

Salam semua. Di pagi yang indah ne, selepas bersahur terasa nak menaip pulak. Tersenyum bila teringatkan kerenah pelanggan-pelanggan yang singgah dan membeli kat my online shop. As u all know, i ada my online shop kan, jual baju budak dan gelang emas korea...tak seberapa, tapi boleh la. Jualan meningkat mendadak di bulan yang mulia ne. Alhamdulillah!

Nak share la sikit pengalaman berniaga ne. Mmg seronok, walaupun untung ambik sikit je. Tapi puas hati, sbb kadang-kadang yang beli tu bukannya orang senang. So rasa happy sbb dia pun dapat merasa jugak! Tapi ada juga customer yang senang tapi tekan harga!!! Oh no...hehe.

Ada pelanggan yang kecoh, cerewet, byk tanya...then baru beli. Ada yang banyak tanya...tapi tak beli pun ada jgak! Hahahaha. Dah order, tapi tak bayar-bayar, hadoi jenis customer macam ni i tak berapa gemar. Ada jugak yang tanya seket, terus bayar and ada yang tanya sekali terus tak dgr lagi dah pas jawab soalan. Macam-macam kerenahnya...tapi seronok melayan. Ada sesetengah customer, suka jumpa face tp face, dorang ne mmg jenis serious nak beli tp nak belek dulu mcm kat kedai. Kalau rumah dkt i dtg la....tapi kalau jauh, mintak maaf la. Kekekekke.

So if you all terbaca entry ne and berminat nak beli dari saya, boleh la lawat www.mumntotslookgood.blogspot.com In sha Allah saya akan berikan harga dan perkhidmatan terbaik yang saya mampu. Support each other kay ;) *wink*

P/S: Thank you to all my customers! Datang Lagi ye ;) to my new and potential customers, welcome amd enjoy shopping~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...